Ik ben op zoek naar arceringspatronen voor bouwkundige tekeningen, zoals deze in België gelden. (vb: zwartepietenkraag als arcering voor isolatie,.....)
Kan iemand me hieraan helpen?
Groeten,
Bob
beste BobCad ik heb hier ook een tijdje naar gezocht tot ik expresstools leerde kennen, met het commando "superhatch" kan je zeer gemakelijk jou probleem oplossen. Je kan met een block arceren, je tekend hiervoor één volledig krul van de zwartepietkraag zoals jij dat noemt, beginnen met een halve krul onder, een volledige krul boven en stoppen met een halve krul onder. Teken deze 10 mm hoog zo kan je deze gemakkelijk verschalen naar de dikte van het materiaal dat je wil arceren. Voor je dit bewaart verplaats deze tekening naar punt 0,0
Let op de expresstools moet je installeren ze worden niet automatisch geïnstalleerd met autocad.
Nog enkele tips teken dit block op laag 0 zodat bij het arceren de arcering automatisch op de actieve laag komt. Met dit commando kan je niet alleen de hoogte van de arcering aanpassen maar ook de richting (veritcaal, horizontaal en schuin)
Veel succes groetjes vdof
.